Asertywność Menedżera

Jak zwiększyć wpływ na otoczenie biznesowe?

Najbliższy termin:
26-27 maja 2025 r.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
Specjalista ds. szkoleń
577 761 122
szkolenia@osrodekintra.pl

W czym pomoże Ci ten warsztat?

Zaczniesz lepiej wykorzystywać swój potencjał w realizacji celów biznesowych.

Zwiększysz efektywność swojej pracy i zespołu, z którym współpracujesz, dzięki skutecznemu motywowaniu, delegowaniu zadań i egzekwowaniu zobowiązań.

Poszerzysz kompetencje w zakresie rozpoznawania i rozwiązywania problemów i konfliktów, dzięki czemu obniżysz swój stres i poziom napięcia w grupie w obliczu sytuacji trudnych.

Odczujesz realny wzrost własnej energii i wewnętrznej motywacji, dzięki większej pewności siebie w odmawianiu czy też komunikowaniu własnych poglądów i oczekiwań wobec pracowników, przełożonych i klientów.

Na nowo spojrzysz na swoje osiągnięcia, które staną się inspiracją i motorem do satysfakcjonującego rozwoju.

Zastanów się czy poniższe historie są ci bliskie

Mam 8 osób w zespole. Jestem świeżo mianowanym menedżerem i zarządzam trzema kolegami z poprzedniego zespołu. To zawsze byli świetni kumple, tylko teraz sytuacja się zmieniła. Mam sporo dylematów. Często żartujemy, śmiejemy się, jest miło, a ja muszę od nich egzekwować. Nie chcę wypaść na harpię, która się wynosi albo której woda sodowa uderzyła do głowy. Trudno mi im wydawać polecenia, stawiać granice, egzekwować.

Kieruję zespołem sprzedażowym – to 10 osób. Jesteśmy jak rodzina. Cały czas na froncie, razem, wspieramy się. Chłopaki, mam wrażenie, dobrze się ze mną czują. Wyniki mamy ponad oczekiwania „góry”. Mimo to, spotykam się z zarzutami ze strony prezesa, że chronię swoich ludzi. Mówi, że powinienem być bardziej z firmą, stać za strategią i celami. Miało to miejsce już kilka razy. Nie umiem na to zareagować i po prostu zaczynam się tłumaczyć.

Jestem grafikiem, pracuję jako freelancer. Mam sporo klientów i sporo pracy. Wydaje mi się, że klienci doceniają to, że nie zawodzę. Niektórzy jednak za bardzo wykorzystują moją pozycję. Mam jednego klienta, który co jakiś czas wrzuca mi drobne elementy spoza kontraktu. Robię je dla dobra naszej współpracy, ale mam wrażenie, że im więcej robię, tym więcej wrzuca. Najczęściej oczywiście są to projekty „na już”. Zazwyczaj opatrzone komentarzem: „Tyle ci zlecam, to może zrobiłbyś jeszcze małą ulotkę… Tylko wiesz, nie mam na nią budżetu.” Czasami siedzę po nocach, żeby klient miał z rana gotowy projekt na mailu. Nie podoba mi się to, ale nie chcę stracić klienta.

weź udział w warsztacie, jeżeli chcesz...

Zbudować postawę asertywną w środowisku zawodowym.

Lepiej radzić sobie ze skomplikowanymi sytuacjami interpersonalnymi.

Poznać i przećwiczyć różne aspekty asertywnego przywództwa, tj.:

  • decyzyjność i sprawczość
  • komunikatywność i współpraca
  • wywieranie wpływu i egzekwowanie
  • operowanie feedbackiem
  • rozwiązywanie sytuacji trudnych z podwładnymi i w zespole
  • negocjacje i relacje z klientami
  • relacje ze zwierzchnikami
  • ekspozycja publiczna – wystąpienia, prezentacje
  • radzenie sobie sytuacjach zmian i kryzysów.

Opinie o szkoleniu

 
Na szkoleniu można zapoznać się z praktycznymi wskazówkami, jak być asertywnym. Największą wartością jest możliwość przećwiczenia zachowań w grupie oraz świetnie przygotowany prowadzący.
 
Piotr jest bardzo wspierający, ale też konkretny. Daje dużo przestrzeni na emocje, świetnie nimi zarządza. Dawał trafne przykłady, ćwiczenia. Otworzył mi w głowie wiele cennych "klapek".
 
Bardzo pozytywne szkolenie z doskonałym i profesjonalnym trenerem.

Informacje organizacyjne

Warsztat trwa 2 dni – łącznie 16 godzin.

Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00 -17:00 z godzinną przerwą obiadową.

Krótsze przerwy będą organizowane zgodnie z potrzebami uczestników.

W cenie szkolenia zawarta jest przerwa kawowa.

Na zakończenie uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały.

Szczegółowe informacje organizacyjne zostaną przesłane do zapisanych uczestników na tydzień przed szkoleniem. 

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
577 761 122
szkolenia@osrodekintra.pl

Najbliższy termin warsztatów

Data: 26 – 27 maja 2025 r.
Cena: 1980 zł
Prowadzenie: Piotr Fijewski
Godziny: 9:00-17:00
Miejsce: Ośrodek Intra, ul. Dostępna 56, Warszawa

Ten warsztat może odbyć się w Twojej firmie

"Wskaźnikiem wewnętrznym asertywnego zachowania jest poczucie siły i zadowolenia z własnego działania."

Piotr Fijewski

Jak będziesz pracować?
Jak będziesz pracować?

Warsztaty odbywają się stacjonarnie. Warsztat rozpocznie się od sprawdzenia potrzeb każdego z uczestników i stworzenia na tej podstawie mapy asertywności. Stanie się ona punktem wyjścia do pracy rozwojowej. Większość czasu zostanie poświęcona na praktykę: pracę opieramy na prawdziwych sytuacjach wnoszonych przez uczestnikó.

Będziesz ćwiczył w różnych konfiguracjach, w zależności od aktualnej potrzeby: indywidualnie, w parach i małych grupach. Zawsze z aktywnym i wspierającym udziałem trenera. Skoncentrujemy się na sytuacjach zawodowych, ale znajdziemy też przestrzeń dla sfery osobistej.

Pracujemy w formule pełnej dobrowolności i zaufania, tzn. pracujesz tyle, ile chcesz, mówisz tyle, ile chcesz. Ćwiczenia będą przeplatane wstawkami teoretycznymi, mającymi na celu ugruntowanie, usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy wyniesionej z ćwiczeń.

Co zyskasz?
Co zyskasz?

Dzięki udziałowi w warsztacie:

  • poznasz korzyści płynące z zachowań asertywnych w pracy,
  • zobaczysz, że asertywność to nie tylko zbiór technik, ale przede wszystkim postawa wobec innych: oparcie się na własnym potencjale i kierowanie się takimi wartościami, jak szacunek, partnerstwo czy uczciwość,
  • przećwiczysz wiele sytuacji z życia zawodowego, które na co dzień mogą sprawiać ci trudność, a dotyczą m.in.: stawiania granic, obrony poglądów, reagowania na krytykę czy komunikowania swoich oczekiwań,
  • otrzymasz wsparcie doświadczonego trenera, współautora polskiej wersji treningu asertywności dostosowanego do sytuacji zawodowej,
  • wzmocnisz siebie i swoją obecność w relacjach nie tylko zawodowych, ale również rodzinnych czy towarzyskich.

Program
Program

  • Po co mi asertywność w pracy? Czym właściwie jest asertywność i jak dzięki asertywności zyskać większy wpływ na realizację celów biznesowych?
  • Próbowałem, asertywność nie działa. Jak przyjrzeć się swojej asertywności. Jak rozwinąć obszary, które działają słabiej?
  • Chciałbym zwiększyć swoją skuteczność. Dlaczego w asertywności ważna jest autentyczność, partnerstwo i szacunek. Jak rozmawiać o zadaniach, motywować i spowodować, żeby polecenia służbowe były wykonywane.
  • Mam poczucie, że mój potencjał menedżerski jest większy. Jak budować satysfakcjonujące relacje z podwładnymi, przełożonym, współpracownikami i klientami. Czym jest feedback korekcyjny, co ma wspólnego z odmawianiem i jak go stosować w biznesie.
  • Chcę zadbać o zdrowe środowisko pracy. O czym mówi złość i jak wyrażać ją w sposób asertywny w warunkach zawodowych. Jak świadomość swoich potrzeb, granic, obrona siebie i zdrowych warunków pracy obniża poziom stresu i przeciążenia.
  • Czy dam radę być asertywny? Jak bronić się przed atakiem i krytyką. Jak zobaczyć swój potencjał i uczyć się w oparciu o sukces.

Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy chcą wzmocnić własną postawę asertywną w relacjach zawodowych. Dotyczy to zarówno osób zarządzających dużymi zespołami, jak również osób, które współpracują w mniejszych grupach czy osób prowadzących własną działalność gospodarczą i mają kontakty z klientami lub podwykonawcami.

Asertywność to umiejętność posługiwania się w różnych sytuacjach łagodną stanowczością w obronnie własnych racji, ale bez wchodzenia w konflikt z racjami innych. Jest sposobem wywierania wpływu. W postawie asertywnej dążę do tego, by stosunki z ludźmi były oparte na zaufaniu i prawdomówności. Traktuję siebie i innych jak ludzi odpowiedzialnych, a rozmówcę nie jak przeciwnika, ale godnego partnera. Asertywność w potocznym rozumieniu jest sztuką mówienia „nie” bez względu na konsekwencje. To błędne rozumienie. Bycie asertywnym to bycie przede wszystkim autentycznym, świadomym swoich potrzeb, ale też świadomym swojej mocy i konsekwencji działań. Z szacunkiem do siebie i innych, z uwzględnieniem własnych potrzeb, ale też mając na uwadze podmiotowość innych. 

Odmawianie to tylko jedna z odsłon postawy asertywnej. Łatwo jest odmówić, gdy spełnienie czyjejś prośby jest niemożliwe z przyczyn obiektywnych. Znacznie trudniej, gdy potencjalnie jesteś w stanie spełnić prośbę. W asertywności uczysz się dokonywać wyboru, w którym uwzględniasz nie tylko siebie i swoje potrzeby, ale też podmiotowość drugiej osoby. Poza odmawianiem, asertywność to budowanie postawy sprawczej, która sprawia, że czujesz się odpowiedzialny za to, co robisz, masz świadomość swojego potencjału i swoich praw, masz kompetencje do tego, aby wyrażać i bronić swoich poglądów, komunikujesz się w sposób klarowny i konstruktywny, wiesz, jak obronić się przed atakiem i krytyką.  

Warsztat jest prowadzony w grupie 12 osób. Każda z osób zachęcana jest do wnoszenia własnych sytuacji, które sprawiają trudność. W ciągu dwóch dni warsztatowych grupa jest w stanie przepracować wiele sytuacji, zapewne jednak nie wszystkie. Ponieważ doświadczenia uczestników w grupie bywają podobne, z dużym prawdopodobieństwem sytuacje wnoszone przez innych uczestników, również tobie będą bliskie. Jeżeli jednak chciałbyś skupić się na pracy indywidualnej z trenerem i pracować wyłącznie na własnych sytuacjach, zachęcamy do zapoznania się z ofertą Coachingu menedżerskiego.

Tak. Warsztat rozwija postawę asertywną bez względu na posiadane kompetencje. Program koncentruje się przede wszystkim na sytuacjach zawodowych wnoszonych przez uczestników. Możesz zatem wnosić te sytuacje, które akurat tobie wydają się ważne.

Podczas warsztatu będziesz miał możliwość pracy nad sytuacjami, które są realne i prawdziwe dla ciebie. Dzięki temu będziesz w stanie przenieść nabyte kompetencje bezpośrednio do swojego środowiska zawodowego. Dzięki rozwojowi kompetencji w zakresie obrony własnych granic, zdrowego środowiska pracy, udzielania feedbacku korekcyjnego czy komunikowania oczekiwań wobec zespołu i współpracowników, odczujesz poprawę efektywności własnej i efektywności współpracy.

Tak. Warsztat jest skierowany nie tylko do osób kierujących dużym zespołem. Zachęcamy do udziału wszystkich, którzy pracują w większych i mniejszych grupach, współpracują z innymi zespołami wewnątrz firmy, kontrahentami czy klientami.

Tak. Jeżeli w swojej działalności współpracujesz z ludźmi, np. klientami czy kontrahentami, ten warsztat również jest dla ciebie. Rozwiniesz swoje kompetencje w zakresie obrony własnych granic, udzielania feedbacku korekcyjnego, komunikowania oczekiwań wobec współpracowników czy egzekwowania zobowiązań. Dzięki udziałowi w warsztacie odczujesz poprawę efektywności własnej i efektywności współpracy.

Główne komponenty pracy zdalnej są bardzo podobne, jak w przypadku pracy stacjonarnej. Pracując z ludźmi, podobnie lub czasem nawet wyraźniej, potrzebujesz zadbać o zdrowe środowisko pracy, komunikować oczekiwania, udzielać feedbacku czy bronić własnych poglądów. Dlatego ten warsztat będzie rozwojowy w każdym przypadku, również wtedy, gdy twoja praca ma charakter zdalny. Praca podczas warsztatu opiera się przede wszystkim na sytuacjach wnoszonych przez uczestników. Będziesz zatem wnosić takie trudności, które są charakterystyczne dla twojego środowiska pracy.

Pomimo tego, że podczas warsztatu będziesz pracował przede wszystkim nad sytuacjami zaczerpniętymi z pracy, możesz odnieść korzyści również w sferze domowej. Budowanie postawy asertywnej, kompetencje w zakresie odmawiania, komunikowanie oczekiwań, obrona przed krytyką i agresją są wzmacniające zarówno w sytuacjach zawodowych, jak i prywatnych. Jeżeli chciałbyś zbudować postawę asertywną, ale zależy ci na tym, aby skupić się na sytuacjach dotyczących relacji w życiu prywatnym, zapoznaj się z ofertą Treningu Asertywności.

Warsztat Asertywność Menedżera to indywidualny proces szkolenia w małej grupie, podczas którego bierzemy pod uwagę wszystkie aspekty asertywnego przywództwa:

  • decyzyjność
  • sprawczość
  • komunikatywność i współpraca
  • wywieranie wpływu
  • egzekwowanie
  • operowanie feedbackiem
  • rozwiązywanie sytuacji trudnych z podwładnymi i w zespole
  • negocjacje i relacje z klientami
  • relacje ze zwierzchnikami
  • ekspozycja publiczna – wystąpienia, prezentacje
  • radzenie sobie sytuacjach zmian i kryzysów

Dzięki udziałowi w warsztacie, nauczysz się m.in.: odmawiać, wyrażać własne poglądy i bronić ich, reagować na krytykę, bronić się przed agresją, konstruktywnie wyrażać złość, wydawać polecenia i komunikować swoje oczekiwania, chwalić innych czy prezentować siebie.

Największe korzyści odniesiesz, jeżeli w warsztacie nie będą uczestniczyć osoby, z którymi pozostajesz w bezpośredniej zależności zawodowej (np.: twój przełożony czy podwładny) oraz osobistej (mąż, żona, partner, partnerka). Zalecamy zatem weryfikację udziału w jednej grupie warsztatowej właśnie pod tym kątem. Jeżeli masz wątpliwości co do tego, czy możesz wziąć udział w warsztacie, skontaktuj się z nami.

Piotr Fijewski

Psycholog, trener, coach. Założyciel, wspólnik i dyrektor działu szkoleń Ośrodka Intra.
Więcej

Zainspiruj się

Asertywność wobec Ja

zaczyna się od starannego usłyszenia samego siebie.
przeczytaj

Wyzwanie menedżera

Wyzwanie menedżera

Jak zarządzać zespołem w kryzysie?
przeczytaj

Złość to dar

Nie bój się własnej złości

To wartość, którą możesz wykorzystać.
przeczytaj

Jak wzmocnić odporność psychiczną?

przeczytaj

Przejdź do naszej bazy wiedzy i zainspiruj się artykułami, wywiadami, filmami i podcastami.

Nasza baza jest stale aktualizowana i poszerzana. Znajdziesz tam nie tylko nasze materiały edukacyjne, ale także ważne publikacje ze świata.
zobacz
x
Masz pytania? Chcesz poznać szczegóły oferty?