Świat pracy dynamicznie się zmienia – rozwój technologii, sztucznej inteligencji i automatyzacji sprawia, że kompetencje techniczne, choć nadal ważne, przestają wystarczać. W centrum zainteresowania rekruterów i pracodawców coraz częściej znajdują się umiejętności miękkie – te, które pozwalają skutecznie działać w zespole, zarządzać sobą i innymi, a także adaptować się do zmieniających się warunków. Według najnowszego raportu World Economic Forum The Future of Jobs […]
Komunikacja interpersonalna – klucz do efektywnego współdziałania.
Komunikacja interpersonalna to coś więcej niż rozmowa. To sposób, w jaki budujemy relacje, współpracujemy z innymi, rozwiązujemy problemy i tworzymy atmosferę – zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Bez niej nie ma mowy o skutecznej współpracy, dobrej organizacji ani zdrowych relacjach w zespole. Choć wydaje się, że „rozmawiać potrafi każdy”, to codzienność pokazuje, że skuteczna komunikacja to umiejętność, którą trzeba rozwijać. Niedopowiedzenia, niejasne intencje, brak słuchania czy nieadekwatny ton głosu – […]
Jak słuchać, żeby usłyszeć? Techniki aktywnego słuchania
Większość z nas uważa, że potrafi słuchać. W końcu robimy to codziennie – w pracy, w domu, w rozmowie z przyjacielem czy współpracownikiem. Ale czy na pewno naprawdę słuchamy? A może tylko czekamy na swoją kolej, by zabrać głos? W rzeczywistości słuchanie to jedna z najbardziej niedocenianych, a jednocześnie kluczowych umiejętności komunikacyjnych. Od niej zależy, czy druga osoba poczuje się zrozumiana, czy konflikt zostanie zażegnany, a współpraca – zbudowana na zaufaniu. W tym artykule: wyjaśniamy, czym właściwie jest aktywne słuchanie, pokazujemy […]
Czym są kompetencje miękkie i dlaczego są dziś tak ważne?
Kompetencje miękkie to umiejętności, które decydują o tym, jak skutecznie komunikujemy się z innymi, rozwiązujemy problemy, zarządzamy sobą i współpracujemy w zespole. Coraz częściej to właśnie one przesądzają o sukcesie zawodowym i osobistym. Dowiedz się, dlaczego są tak ważne i jak możesz je rozwijać w praktyce. Czym są kompetencje miękkie? Kompetencje miękkie to zbiór umiejętności, które nie są związane z konkretną wiedzą techniczną, lecz z naszym zachowaniem, postawą i sposobem funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi. To m.in. umiejętność komunikacji, […]
Empatyczna komunikacja jako game changer naszych relacji
– Gdy druga strona czuje się widziana, kontakt przebiega zupełnie inaczej. Relacje osobiste mogą się rozwijać, wejść na zupełnie nowy poziom głębokości. Możemy się do siebie zbliżyć i rozmawiać o innych rzeczach niż rachunki za prąd. Zwiększa się nasze zaangażowanie i mamy szansę lepiej się poznać- mówi Radosław Pancewicz, trener umiejętności miękkich, prowadzący warsztat „Empatyczna Komunikacja. Racja czy relacja?”, podczas którego uczestnicy dowiedzą się, […]
Case studies szkoleń biznesowych
Nasze szkolenia zmieniają organizacje. Zobacz poniższe case studies – wybraliśmy je, żeby pokazać, jak wspieramy firmy w różnych branżach. Firma IT – First Time Manager Wyzwanie: Wprowadzenie nowych menedżerów na stanowiska kierownicze w dynamicznie rozwijającej się firmie IT wymagało wsparcia w zakresie zarządzania zespołem, rozwijania kompetencji przywódczych i skutecznej komunikacji. Nasze działania: Stworzyliśmy kompleksowy cykl szkoleń, obejmujący m.in. zarządzanie czasem, budowanie zaufania, […]
Wielu menedżerów żyje w ciągłym stresie. Kiedyś robili w godzinę dziesięć rzeczy, teraz robią dwie.
Z badań wynika, że cechy szczególnie podziwianego lidera to obecnie m.in. umiejętność dodawania otuchy, niesienie wsparcia, spokój, uprzejmość i pozytywne nastawienie. Pracownicy chcą mieć poczucie, że ich szef to osoba godna zaufania, na którą mogą liczyć w trudnych chwilach. Współczesny manager ma niełatwą rolę do spełniania- z jednej strony ma być wspierający, z drugiej, musi przecież wywiązywać się z zadań- mówi Leszek Olszanowski, psychoterapeuta i trener. Marianna Fijewska: Na co dzień pracujesz z managerami […]
Dobrze zbudowany zespół działa znacznie efektywniej, bo ludziom się chce
Czemu służy integracja w firmie, ile znaczą umiejętności komunikacyjne w rozwoju biznesu i w jakie pułapki emocjonalne wpadają pracownicy – mówi Leszek Olszanowski, trener, który ma za sobą ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu integracji i budowania zespołów. Marianna Fijewska: Integracja pracowników kojarzy się z wyjściem na piwo albo zorganizowanym przez firmę imprezowym wyjazdem. Każdy wie, że oprócz dobrej zabawy takie eventy mają czemuś służyć. Ale czemu? Leszek Olszanowski: […]
Sześć źródeł wypalenia zawodowego. Czy jesteś zagrożony?
Paula Davis-Laack trenerka z zakresu odporności psychicznej i umiejętnego radzenia sobie ze stresem na łamach Psychology Today napisała o sześciu najczęstszych przyczynach wypalenia zawodowego. Na początku jednak odniosła się do samego słowa „wypalenie”, które jej zdaniem bardzo często jest nadużywane bądź błędnie rozumiane. Wypalenie nie oznacza złego dnia, ani też depresji, chociaż może prowadzić do problemów ze zdrowiem psychicznym i fizycznym, w tym także do depresji. Paula […]
„Tytani pracy” kontra „Roszczeniowi”. Jaka jest recepta na biznesowy konflikt międzypokoleniowy?
Wspólną płaszczyznę znajdziemy zawsze, bo koniec końców wszyscy mamy potrzebę akceptacji czy rozwoju. Może tylko dla mnie rozwój będzie oznaczał coś innego, niż oznacza dla ciebie. Dialog, którego celem jest poszerzenie perspektywy, wydaje mi się pierwszym i najważniejszym krokiem, by te międzypokoleniowe lody zaczęły topnieć. Możemy się od siebie wiele nauczyć, ale najpierw musimy się trochę lepiej poznać- mówi Radosław Pancewicz, trener umiejętności miękkich. Marianna […]