– Gdy druga strona czuje się widziana, kontakt przebiega zupełnie inaczej. Relacje osobiste mogą się rozwijać, wejść na zupełnie nowy poziom głębokości. Możemy się do siebie zbliżyć i rozmawiać o innych rzeczach niż rachunki za prąd. Zwiększa się nasze zaangażowanie i mamy szansę lepiej się poznać- mówi Radosław Pancewicz, trener umiejętności miękkich, prowadzący warsztat „Empatyczna Komunikacja. Racja czy relacja?”, podczas którego uczestnicy dowiedzą się, […]
Case studies szkololeń biznesowych
Nasze szkolenia zmieniają organizacje. Zobacz poniższe case studies – wybraliśmy je, żeby pokazać, jak wspieramy firmy w różnych branżach. Firma IT – First Time Manager Wyzwanie: Wprowadzenie nowych menedżerów na stanowiska kierownicze w dynamicznie rozwijającej się firmie IT wymagało wsparcia w zakresie zarządzania zespołem, rozwijania kompetencji przywódczych i skutecznej komunikacji. Nasze działania: Stworzyliśmy kompleksowy cykl szkoleń, obejmujący m.in. zarządzanie czasem, budowanie zaufania, […]
Wielu menedżerów żyje w ciągłym stresie. Kiedyś robili w godzinę dziesięć rzeczy, teraz robią dwie.
Z badań wynika, że cechy szczególnie podziwianego lidera to obecnie m.in. umiejętność dodawania otuchy, niesienie wsparcia, spokój, uprzejmość i pozytywne nastawienie. Pracownicy chcą mieć poczucie, że ich szef to osoba godna zaufania, na którą mogą liczyć w trudnych chwilach. Współczesny manager ma niełatwą rolę do spełniania- z jednej strony ma być wspierający, z drugiej, musi przecież wywiązywać się z zadań- mówi Leszek Olszanowski, psychoterapeuta i trener. Marianna Fijewska: Na co dzień pracujesz z managerami […]
Dobrze zbudowany zespół działa znacznie efektywniej, bo ludziom się chce
Czemu służy integracja w firmie, ile znaczą umiejętności komunikacyjne w rozwoju biznesu i w jakie pułapki emocjonalne wpadają pracownicy – mówi Leszek Olszanowski, trener, który ma za sobą ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu integracji i budowania zespołów. Marianna Fijewska: Integracja pracowników kojarzy się z wyjściem na piwo albo zorganizowanym przez firmę imprezowym wyjazdem. Każdy wie, że oprócz dobrej zabawy takie eventy mają czemuś służyć. Ale czemu? Leszek Olszanowski: […]
Sześć źródeł wypalenia zawodowego. Czy jesteś zagrożony?
Paula Davis-Laack trenerka z zakresu odporności psychicznej i umiejętnego radzenia sobie ze stresem na łamach Psychology Today napisała o sześciu najczęstszych przyczynach wypalenia zawodowego. Na początku jednak odniosła się do samego słowa „wypalenie”, które jej zdaniem bardzo często jest nadużywane bądź błędnie rozumiane. Wypalenie nie oznacza złego dnia, ani też depresji, chociaż może prowadzić do problemów ze zdrowiem psychicznym i fizycznym, w tym także do depresji. Paula […]
„Tytani pracy” kontra „Roszczeniowi”. Jaka jest recepta na biznesowy konflikt międzypokoleniowy?
Wspólną płaszczyznę znajdziemy zawsze, bo koniec końców wszyscy mamy potrzebę akceptacji czy rozwoju. Może tylko dla mnie rozwój będzie oznaczał coś innego, niż oznacza dla ciebie. Dialog, którego celem jest poszerzenie perspektywy, wydaje mi się pierwszym i najważniejszym krokiem, by te międzypokoleniowe lody zaczęły topnieć. Możemy się od siebie wiele nauczyć, ale najpierw musimy się trochę lepiej poznać- mówi Radosław Pancewicz, trener umiejętności miękkich. Marianna […]
Empatia w biznesie to klucz do sukcesu
Empatia to cecha dobra nie tylko dla naszego własnego zdrowia psychicznego oraz dla innych, lecz także cecha niezwykle przydatna w biznesie. Autorka tekstu Maria Ross opublikowanego na łamach znanego magazynu „Entrepreneur” (tłum. ang. Przedsiębiorca), nie ma wątpliwości, że to właśnie empatia może przynieść przewagę konkurencyjną w biznesie, a zdolność managerów do widzenia świata z perspektywy innych jest najważniejszym biznesowym narzędziem. Oto korzyści płynące z empatii w biznesie, które przedstawia autorka tekstu. Każdy […]
Lider transformacyjny jak rycerz z kodeksem. Ma wewnętrzną misję
Lider transformacyjny będzie myślał o swoich pracownikach jak o partnerach, a nie wyrobnikach. Będzie cenił wartości takie jak przejrzysta komunikacja, uczciwość czy prawda. Będzie starał się być wzorem dla swojego zespołu, ale wzorem osiągalnym- mówi psycholog, psychoterapeuta i trener Krzysztof Parusiński. Marianna Fijewska: Lider transformacyjny to pojęcie, którego często używają trenerzy biznesu, a którego, mam wrażenie, wiele osób nie rozumie. Co dla ciebie- doświadczonego coacha- kryje się […]
Komunikacja, więź i zaufanie. Kapitał społeczny to warunek sukcesu Twojej firmy
O sukcesie firmy decyduje przede wszystkim to, jak wygląda jakość relacji międzyludzkich, sposób komunikowania się ze sobą i poziom zaufania między pracownikami. W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej to kapitał społeczny jest kluczowym warunkiem rozwoju– mówi trener i psychoterapeuta Leszek Olszanowski. Marianna Fijewska: W rzeczywistości biznesowej coraz częściej pojawia się pojęcie kapitału społecznego. Co to właściwie oznacza? Leszek Olszanowski, trener i psychoterapeuta: Dawno temu firmy stawiały na kapitał materialny. […]
Nie bój się własnej złości. To wartość, którą możesz skutecznie wykorzystać
Złość to emocja, która często wymyka się spod kontroli. Dlatego wielu ludzi boi się ją przeżywać. Niepotrzebnie. Zawartą w niej energię można wykorzystać do konstruktywnego działania. Marianna Fijewska- Kalinowska: Wrzask, rzucanie przedmiotami, wyjście na siłownie albo zrobienie treningu biegowego – są różne metody na wyładowanie złości. Jaki jest według ciebie najlepszy sposób, żeby pozbyć się emocji, nad którą tak trudno zapanować? Piotr Fijewski, psycholog, psychoterapeuta, trener: Dobrze, że użyłaś […]