Empatyczna komunikacja

Empatyczna komunikacja

Racja czy relacja?

Najbliższy termin:
24-25 kwietnia 2025 r.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
Specjalista ds. szkoleń
577 761 122
szkolenia@osrodekintra.pl

W czym pomoże Ci ten warsztat?

Unikniesz wielu konfliktów w relacjach prywatnych i zawodowych dzięki większej uważności i trosce w formułowaniu własnych myśli.

Lepiej zrozumiesz innych, dzięki znajomości narzędzi uważnego i aktywnego słuchania.

Nadasz odpowiednią dynamikę relacjom osobistym i zawodowym, dzięki większej otwartości w mówieniu o uczuciach, potrzebach i jasnemu wyrażaniu próśb.

Wzbogacisz swój sposób komunikowania się, co pomoże w budowaniu trwałych i głębokich więzi.

Nauczysz się udzielać informacji zwrotnych pozytywnych i korekcyjnych z zachowaniem godności i szacunku dla obu stron.

Zastanów się czy poniższe historie są ci bliskie

Czasami gubię się w komunikacji z bliskimi mi osobami. Wydaje mi się, ze intencje mam dobre, długo zastanawiam się nad tym, co chce powiedzieć, żeby moja partnerka się nie obraziła, a na koniec i tak się kłócimy. Ja  wtedy kończę z poczuciem winy. Sytuacja pozostaje nierozwiązana. Chciałbym zobaczyć co jeszcze mogę zrobić.

Chcę być empatyczna, jednak nie mam przekonania czy mi to służy. Bardzo się przejmuję tym, co ktoś czuje. Zazwyczaj zostaje z tym sama i mocno to przeżywam. Może po prostu jestem nadwrażliwa, ale to trudne. 

Już wiele razy słyszałem w pracy, ze brakuje mi empatii. Nikt nie rozumie, że jak mam plan do wykonania, to nie ma czasu na rozczulanie. Może jednak powinienem sprawdzić o co w tym chodzi? 

weź udział w warsztacie, jeżeli chcesz...

  • dowiedzieć się czym jest, a czym nie jest empatia i jakie ma zastosowanie w komunikacji,
  • przyjrzeć się swoim trudnościom komunikacyjnym i poznać narzędzia sprzyjające lepszemu rozumieniu się,
  • doświadczyć słuchania otwartego i aktywnego w relacji z drugim człowiekiem,
  • przećwiczyć mówienie o uczuciach i potrzebach z zastosowaniem narzędzi takich jak 4 kroki wg. Porozumienia bez przemocy
  • zobaczyć jakie emocje i blokady stoją za brakiem otwartości w komunikacji,
  • wymienić się z pozostałymi uczestnikami doświadczeniami i strategiami sprzyjającymi lepszemu porozumiewaniu się

Informacje organizacyjne

Warsztat trwa 2 dni – łącznie 16 godzin.

Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00 -17:00 z godzinną przerwą obiadową.

Krótsze przerwy będą organizowane zgodnie z potrzebami uczestników.

W cenie szkolenia zawarta jest przerwa kawowa.

Na zakończenie uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały.

Szczegółowe informacje dotyczące warsztatu zostaną przekazane zapisanym uczestnikom na tydzień przed szkoleniem.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
577 761 122
szkolenia@osrodekintra.pl

Najbliższy termin warsztatów

Data: 24-25 kwietnia 2025 r.
Cena: 1090 zł
Prowadzący: Radosław Pancewicz
Godziny: 9:00-17:00

Ten warsztat może odbyć się w Twojej firmie

Empatia sprawia, że mój punkt widzenia przestaje być centrum świata, a zaczyna być jedną z wielu jego subiektywnych stron.

O warsztacie
O warsztacie

Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” to spotkanie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się jak zamienić opresyjny sposób komunikowania nastawiony na dominację, na styl empatyczny, inkluzywny motywowany chęcią zbudowania pogłębionej relacji z drugim człowiekiem.

Celem warsztatu jest poszerzenie kompetencji komunikacyjnych w taki sposób, aby świadomie zacząć kreować język oraz formę wypowiedzi pozytywnie wpływające na porozumienie. Aby koncentrować się nie tylko na przekazie i na realizacji własnego celu, ale także na potrzebach obu stron, gotowości i więzi.

Jak będziesz pracować?
Jak będziesz pracować?

Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” trwają dwa dni. Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi. Trener podczas szkolenia wprowadza różnorodne ćwiczenia, które zachęcają uczestników do refleksji i szukania indywidualnych strategii konstruktywnej komunikacji wykluczającej zachowania agresywne i pasywno-agresywne. W zależności od dynamiki grupy mogą to być ćwiczenia w parach, małych grupach, dyskusje, ale także ćwiczenia ruchowe, angażujące ciało, głos, uruchamiające spontaniczność, kreatywność, zadania aktorskie czy improwizacje. Uczestnicy poznają siebie nawzajem, wymieniają się doświadczeniami i spostrzeżeniami, co pozwala na otwarcie okna świadomości i w rezultacie poszerzenie kompetencji komunikacyjnych.

Program
Program

  • Raz się dogadujemy, raz nie. O co w tym chodzi? – o uważności na język, postawę, emocje i sposób formułowania myśli.
  • Dlaczego moja troska i opieka są odbierane jak atak? – czym jest empatia i dlaczego nie zawsze działa?
  • Bo ty zawsze, bo ty nigdy… - o barierach w komunikacji i o tym, jak ich unikać.
  • Kto ma rację?– o znaczeniu logiki i jej złudnej wartości w budowaniu więzi.
  • Domyśl się – czyli najprostsza droga do konfliktu – o potrzebach, otwartości i autentyczności, które zbliżają i pomagają unikać nieporozumień.
  • Wolę nie mówić nic, niż ujawniać uczucia – o tym jak mówić o swoich uczuciach, żeby czuć się bezpiecznie?

Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności komunikacyjne. Przyjrzeć się temu, co może blokować, a co wzmacniać konstruktywną komunikację z drugą osobą. 

Na warsztacie będziemy przede wszystkim szukać takich sposobów porozumienia się z drugą osobą, aby uniknąć sytuacji raniących, blokujących, wywołujących konflikty. W związku z tym refleksje i narzędzia, które wyniesiesz po tym warsztacie mogą w przyszłości wzmocnić twoje relacje i sprawić, że komunikacja będzie  w codziennym życiu bardziej płynna i konstruktywna.

Podczas warsztatu trener proponuje różne formy angażujące uczestników i skłaniające do refleksji. Poza typowymi ćwiczeniami i dyskusjami, może to być ruch, ćwiczenia uważnościowe, zadania uruchamiające spontaniczność, improwizację czy wchodzenie w role.

Radosław Pancewicz

Trener umiejętności miękkich. W swojej pracy łączy kwalifikacje i wiedzę z różnych dziedzin.
Więcej

Zainspiruj się

Asertywność wobec Ja

zaczyna się od starannego usłyszenia samego siebie.
przeczytaj

Wyzwanie menedżera

Wyzwanie menedżera

Jak zarządzać zespołem w kryzysie?
przeczytaj

Złość to dar

Nie bój się własnej złości

To wartość, którą możesz wykorzystać.
przeczytaj

Jak wzmocnić odporność psychiczną?

przeczytaj

Przejdź do naszej bazy wiedzy i zainspiruj się artykułami, wywiadami, filmami i podcastami.

Nasza baza jest stale aktualizowana i poszerzana. Znajdziesz tam nie tylko nasze materiały edukacyjne, ale także ważne publikacje ze świata.
zobacz
x
Masz pytania? Chcesz poznać szczegóły oferty?