Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:
Izabela Wiącek
987 654 321, szkolenia@osrodekintra.pl
Unikniesz wielu konfliktów w relacjach prywatnych i zawodowych, dzięki większej uważności i trosce w formułowaniu własnych myśli.
Lepiej zrozumiesz innych, dzięki znajomości narzędzi uważnego i aktywnego słuchania.
Nadasz odpowiednią dynamikę relacjom osobistym i zawodowym, dzięki większej otwartości w mówieniu o uczuciach, potrzebach i jasnemu wyrażaniu próśb.
Wzbogacisz swój sposób komunikowania się, co pomoże w budowaniu trwałych i głębokich więzi.
Nauczysz się udzielać informacji zwrotnych pozytywnych i korekcyjnych z zachowaniem godności i szacunku dla obu stron.
Czasami gubię się w komunikacji z bliskimi mi osobami. Wydaje mi się, ze intencje mam dobre, długo zastanawiam się nad tym, co chce powiedzieć, żeby moja partnerka się nie obraziła, a na koniec i tak się kłócimy. Ja wtedy kończę z poczuciem winy. Sytuacja pozostaje nierozwiązana. Chciałbym zobaczyć co jeszcze mogę zrobić.
Chcę być empatyczna, jednak nie mam przekonania czy mi to służy. Bardzo się przejmuję tym, co ktoś czuje. Zazwyczaj zostaje z tym sama i mocno to przeżywam. Może po prostu jestem nadwrażliwa, ale to trudne.
Już wiele razy słyszałem w pracy, ze brakuje mi empatii. Nikt nie rozumie, że jak mam plan do wykonania, to nie ma czasu na rozczulanie. Może jednak powinienem sprawdzić o co w tym chodzi?
Warsztat trwa 2 dni – łącznie 16 godzin.
Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00 -17:00 z godzinną przerwą obiadową.
Krótsze przerwy będą organizowane zgodnie z potrzebami uczestników.
W cenie szkolenia zawarta jest przerwa kawowa.
Na zakończenie uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały.
Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:
Izabela Wiącek
987 654 321
szkolenia@osrodekintra.pl
Data: 20-21 października 2025 r.
Cena: 1090 zł
Prowadzący: Radosław Pancewicz
Godziny: 9:00-17:00
Ten warsztat może odbyć się w Twojej firmie
Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” to spotkanie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się jak zamienić opresyjny sposób komunikowania nastawiony na dominację, na styl empatyczny, inkluzywny motywowany chęcią zbudowania pogłębionej relacji z drugim człowiekiem. Celem warsztatu jest poszerzenie kompetencji komunikacyjnych w taki sposób, aby świadomie zacząć kreować język oraz formę wypowiedzi pozytywnie wpływające na porozumienie. Aby koncentrować się nie tylko na przekazie i na realizacji własnego celu, ale także na potrzebach obu stron, gotowości i więzi.
Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” trwają dwa dni. Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi. Trener podczas szkolenia wprowadza różnorodne ćwiczenia, które zachęcają uczestników do refleksji i szukania indywidualnych strategii konstruktywnej komunikacji wykluczającej zachowania agresywne i pasywno-agresywne. W zależności od dynamiki grupy mogą to być ćwiczenia w parach, małych grupach, dyskusje, ale także ćwiczenia w ruchu, uruchamiające spontaniczność, kreatywność czy improwizacje. Uczestnicy poznają siebie nawzajem, wymieniają się doświadczeniami i spostrzeżeniami, co pozwala na otwarcie okna świadomości i w rezultacie poszerzenie kompetencji komunikacyjnych.
Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikowania się z innymi osobami. Empatyczna komunikacja dotyczy przede wszystkim budowania bliskich więzi, ale refleksje i umiejętności nabyte podczas warsztatu mogą się przydać również w życiu zawodowym.
Podczas warsztatu między uczestnikami nawiązuje się pewnego rodzaju więź. To naturalne, że mogą w związku z tym nastąpić różne sytuacje, w których uczestnicy będą się ze sobą zgadzać lub nie. Proces interpersonalny jest również elementem warsztatu, zatem nad komunikacją pracujemy nie tylko w teorii, ale także na „żywym organizmie”.
To zupełnie naturalne, że możesz obawiać się konfliktu czy też, szerzej ujmując, konfrontacji z innymi uczestnikami w grupie. Pamiętaj jednak, że konflikty czy konfrontacje są normalnym elementem każdej relacji i służą różnicowaniu się i poznawaniu swoich uczuć, motywacji, celów czy potrzeb, a w rezultacie lepszemu zrozumieniu siebie nawzajem. Konflikt może kojarzyć się z agresją czy nawet przemocą, jednak wcale nie musi tak wyglądać. Podczas warsztatu uczymy się takiej formy komunikacji, która pozwala przeprowadzić różnicowanie (konfrontowanie) w sposób bezpieczny i niezagrażający. Nad bezpieczeństwem takich sytuacji czuwa trener oraz kontrakt zawierany na początku warsztatu. Różnicowanie (konfrontowanie) z zachowaniem zasad bezpieczeństwa jest zazwyczaj dobrym (choć może też być trudnym) doświadczeniem, które przynosi spory kawałek wiedzy o nas samych i o tym jak budować bardziej korzystne relacje.
Umiejętności, które rozwijamy podczas warsztatu mogą pomóc w budowaniu trwałych więzi. Nowe modele komunikowania, tj.: komunikacja na płaszczyźnie nazywania i wyrażania uczuć, odwoływanie się do osobistego doświadczenia, rozwijanie ciekawości wobec drugiej osoby, świadoma praca z barierami w słuchaniu i nawiązywaniu kontaktu w codziennym życiu dają szansę na lepsze porozumienie z bliskimi osobami, konstruktywne podejście do konfrontacji czy konfliktu oraz większą uważność na siebie i swoje potrzeby w relacji.
Podczas warsztatu, w zależności od dynamiki i potrzeb grupy, trener wprowadza ćwiczenia angażujące ciało i ruch, a także różne formy uruchamiające spontaniczność i kreatywność, wchodzenie w role, zabawy rozluźniające i ćwiczące uważność.