Empatyczna komunikacja

empatyczna komunikacja

Racja czy relacja?

Najbliższy termin:
20-21 października 2025 r.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
987 654 321, szkolenia@osrodekintra.pl

W czym pomoże Ci ten warsztat?

Unikniesz wielu konfliktów w relacjach prywatnych i zawodowych, dzięki większej uważności i trosce w formułowaniu własnych myśli.

Lepiej zrozumiesz innych, dzięki znajomości narzędzi uważnego i aktywnego słuchania.

Nadasz odpowiednią dynamikę relacjom osobistym i zawodowym, dzięki większej otwartości w mówieniu o uczuciach, potrzebach i jasnemu wyrażaniu próśb.

Wzbogacisz swój sposób komunikowania się, co pomoże w budowaniu trwałych i głębokich więzi.

Nauczysz się udzielać informacji zwrotnych pozytywnych i korekcyjnych z zachowaniem godności i szacunku dla obu stron.

Zastanów się czy poniższe historie są ci bliskie

Czasami gubię się w komunikacji z bliskimi mi osobami. Wydaje mi się, ze intencje mam dobre, długo zastanawiam się nad tym, co chce powiedzieć, żeby moja partnerka się nie obraziła, a na koniec i tak się kłócimy. Ja  wtedy kończę z poczuciem winy. Sytuacja pozostaje nierozwiązana. Chciałbym zobaczyć co jeszcze mogę zrobić.

Chcę być empatyczna, jednak nie mam przekonania czy mi to służy. Bardzo się przejmuję tym, co ktoś czuje. Zazwyczaj zostaje z tym sama i mocno to przeżywam. Może po prostu jestem nadwrażliwa, ale to trudne. 

Już wiele razy słyszałem w pracy, ze brakuje mi empatii. Nikt nie rozumie, że jak mam plan do wykonania, to nie ma czasu na rozczulanie. Może jednak powinienem sprawdzić o co w tym chodzi? 

weź udział w warsztacie, jeżeli chcesz...

  • dowiedzieć się czym jest, a czym nie jest empatia i jakie ma zastosowanie w komunikacji,
  • przyjrzeć się swoim trudnościom komunikacyjnym i poznasz narzędzia sprzyjające lepszemu rozumieniu się,
  • doświadczyć słuchania otwartego i aktywnego i sprawdzić, jakie może mieć znaczenie dla relacji,
  • przećwiczyć mówienie o uczuciach i potrzebach z zastosowaniem 4 kroków Porozumienia bez przemocy,
  • zobaczyć jakie emocje i blokady stoją za brakiem otwartości w komunikacji,
  • podyskutować o granicach empatii i autentyczności w życiu osobistym i zawodowym,
  • wymienić się doświadczeniami i strategiami sprzyjającymi lepszemu porozumiewaniu się,
  • doświadczyć nauki komunikacji w niestandardowy sposób: angażujący ruch, uważność, improwizację, itp.

Opinie o szkoleniu

To był wyjątkowo wartościowy czas. Pobudzający zmysły i myślenie. Uwrażliwiający na swoje potrzeby i poszanowanie zdania innych!
Czułam zaufanie, bezpieczeństwo i wsparcie. Prowadzący nie był w centrum i nie zabierał przestrzeni. Był obok co dla mnie było bardzo cenne.
Czułam się słuchana i słyszana. Odebrałam prowadzącego za osobą autentyczną - chodzącą „reklamę” swojego kursu. Ponadto biła od niego aura przyjaznej energii.
Radek wręcz idealnie prowadził grupę. Zarówno przez lekkie momenty i te bardzo trudne.

Informacje organizacyjne

Warsztat trwa 2 dni – łącznie 16 godzin.

Zajęcia odbywają się w godzinach 9:00 -17:00 z godzinną przerwą obiadową.

Krótsze przerwy będą organizowane zgodnie z potrzebami uczestników.

W cenie szkolenia zawarta jest przerwa kawowa.

Na zakończenie uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały.

Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami:

Izabela Wiącek
987 654 321
szkolenia@osrodekintra.pl

Najbliższy termin warsztatów

Data: 20-21 października 2025 r.
Cena: 1090 zł
Prowadzący: Radosław Pancewicz
Godziny: 9:00-17:00

Ten warsztat może odbyć się w Twojej firmie

Empatia sprawia, że mój punkt widzenia przestaje być centrum świata, a zaczyna być jedną z wielu jego subiektywnych stron.

O warsztatcie
O warsztacie

Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” to spotkanie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się jak zamienić opresyjny sposób komunikowania nastawiony na dominację, na styl empatyczny, inkluzywny motywowany chęcią zbudowania pogłębionej relacji z drugim człowiekiem. Celem warsztatu jest poszerzenie kompetencji komunikacyjnych w taki sposób, aby świadomie zacząć kreować język oraz formę wypowiedzi pozytywnie wpływające na porozumienie. Aby koncentrować się nie tylko na przekazie i na realizacji własnego celu, ale także na potrzebach obu stron, gotowości i więzi.

Jak będziesz pracować?
Jak będziesz pracować?

Warsztaty „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” trwają dwa dni. Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi. Trener podczas szkolenia wprowadza różnorodne ćwiczenia, które zachęcają uczestników do refleksji i szukania indywidualnych strategii konstruktywnej komunikacji wykluczającej zachowania agresywne i pasywno-agresywne. W zależności od dynamiki grupy mogą to być ćwiczenia w parach, małych grupach, dyskusje, ale także ćwiczenia w ruchu, uruchamiające spontaniczność, kreatywność czy improwizacje. Uczestnicy poznają siebie nawzajem, wymieniają się doświadczeniami i spostrzeżeniami, co pozwala na otwarcie okna świadomości i w rezultacie poszerzenie kompetencji komunikacyjnych.

Program
Program

  • Raz się dogadujemy, raz nie. O co w tym chodzi? – o uważności na język, postawę, emocje i sposób formułowania myśli.
  • Dlaczego moja troska i opieka są odbierane jak atak? – czym jest empatia i dlaczego nie zawsze działa?
  • Bo ty zawsze, bo ty nigdy… - o barierach w komunikacji i o tym, jak ich unikać.
  • Kto ma rację? – o znaczeniu logiki i jej złudnej wartości w budowaniu więzi.
  • Domyśl się – czyli najprostsza droga do konfliktu – o potrzebach, otwartości i autentyczności, które zbliżają i pomagają unikać nieporozumień.
  • Wolę nie mówić nic, niż ujawniać uczucia – o tym jak mówić o swoich uczuciach, żeby czuć się bezpiecznie?

Warsztat skierowany jest do wszystkich, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikowania się z innymi osobami. Empatyczna komunikacja dotyczy przede wszystkim budowania bliskich więzi, ale refleksje i umiejętności nabyte podczas warsztatu mogą się przydać również w życiu zawodowym.  

Podczas warsztatu między uczestnikami nawiązuje się pewnego rodzaju więź. To naturalne, że mogą w związku z tym nastąpić różne sytuacje, w których uczestnicy będą się ze sobą zgadzać lub nie. Proces interpersonalny jest również elementem warsztatu, zatem nad komunikacją pracujemy nie tylko w teorii, ale także na „żywym organizmie”.

To zupełnie naturalne, że możesz obawiać się konfliktu czy też, szerzej ujmując, konfrontacji z innymi uczestnikami w grupie. Pamiętaj jednak, że konflikty czy konfrontacje są normalnym elementem każdej relacji i służą różnicowaniu się i poznawaniu swoich uczuć, motywacji, celów czy potrzeb, a w rezultacie lepszemu zrozumieniu siebie nawzajem. Konflikt może kojarzyć się z agresją czy nawet przemocą, jednak wcale nie musi tak wyglądać. Podczas warsztatu uczymy się takiej formy komunikacji, która pozwala przeprowadzić różnicowanie (konfrontowanie) w sposób bezpieczny i niezagrażający. Nad bezpieczeństwem takich sytuacji czuwa trener oraz kontrakt zawierany na początku warsztatu. Różnicowanie (konfrontowanie) z zachowaniem zasad bezpieczeństwa jest zazwyczaj dobrym (choć może też być trudnym) doświadczeniem, które przynosi spory kawałek wiedzy o nas samych i o tym jak budować bardziej korzystne relacje.

Umiejętności, które rozwijamy podczas warsztatu mogą pomóc w budowaniu trwałych więzi. Nowe modele komunikowania, tj.: komunikacja na płaszczyźnie nazywania i wyrażania uczuć, odwoływanie się do osobistego doświadczenia, rozwijanie ciekawości wobec drugiej osoby, świadoma praca z barierami w słuchaniu i nawiązywaniu kontaktu w codziennym życiu dają szansę na lepsze porozumienie z bliskimi osobami, konstruktywne podejście do konfrontacji czy konfliktu oraz większą uważność na siebie i swoje potrzeby w relacji.

Podczas warsztatu, w zależności od dynamiki i potrzeb grupy, trener wprowadza ćwiczenia angażujące ciało i ruch, a także różne formy uruchamiające spontaniczność i kreatywność, wchodzenie w role, zabawy rozluźniające i ćwiczące uważność. 

Radosław Pancewicz

Trener umiejętności miękkich. W swojej pracy łączy kwalifikacje i wiedzę z różnych dziedzin.
Więcej

Zainspiruj się

Asertywność wobec Ja

zaczyna się od starannego usłyszenia samego siebie.
przeczytaj

Wyzwanie menedżera

Wyzwanie menedżera

Jak zarządzać zespołem w kryzysie?
przeczytaj

Złość to dar

Nie bój się własnej złości

To wartość, którą możesz wykorzystać.
przeczytaj

Jak wzmocnić odporność psychiczną?

przeczytaj

Przejdź do naszej bazy wiedzy i zainspiruj się artykułami, wywiadami, filmami i podcastami.

Nasza baza jest stale aktualizowana i poszerzana. Znajdziesz tam nie tylko nasze materiały edukacyjne, ale także ważne publikacje ze świata.
zobacz
x
Masz pytania? Chcesz poznać szczegóły oferty?